Nekoliko stvari koje ste verovatno nisu znali o uljima
Viskoznost je obično druga najvidljivija informacija o uljima, odmah nakon imena robne marke ili proizvoda. Mnogi ljudi pretpostavljaju da se dve ulja različitih viskoziteta razlikuju samo u svojim viskozitetima. Međutim, u stvarnosti su mnogo važnije razlike u specifikacijama ulja i odobrenja OEM-a . Zbog toga što automobilima našeg vremena obično su potrebni njihova fabrička odobrena ulja kako bi se maksimalno povećao njihov životni vek.
Sintetička ulja su formulisana iz sintetičkih baznih stokova, tako da su njihova svojstva tačno onako kako su projektovani u laboratoriji. Mineralna ulja su formulisana iz mineralnih baznih zaliha (rafinisana sirova nafta), a zatim se poboljšavaju dodatkom za poboljšanje njihovih prethodnih karakteristika. Iako aditivi mogu značajno poboljšati njihove osobine, mineralna ulja nikada ne mogu postići isti kvalitet kao i sintetička ulja.
Mnogi ljudi misle da ako jedva koriste svoje automobile onda se interval odvoda ulja može produžiti u vremenu, pošto se računa samo kilometraža. U stvarnosti, motorno ulje počinje da se pogoršava čim se počne da se koristi. Zagađivači koji se formiraju u ulju unapređuju ovaj proces pogoršavanja čak i kada automobil nije u upotrebi. Štaviše, statistika pokazuje da su automobili koji se voze relativno malo za godinu dana, obično koriste na kraćim rastojanjima, uglavnom gradska vožnja, što predstavlja veće specifično opterećenje i stres na motor i naftu. Razlog za to je da kraće rastojanja znače da se više kilometara vozi hladnim motorom i pošto ove kratke udaljenosti obično znače vožnju gradom, situacije zaustavljanja i vožnje u saobraćajnim gužvama rezultiraju i više napora za motor i za ulje. Zbog toga proizvođači automobila određuju interval zamene ulja u mesecima i kilometražama, pa je to razlog zašto je prvi važan kao i drugi.
Jedna od zadataka motornog ulja je da zadrži nerastvorne zagađivače u suspenziji i ne dozvoljava stvaranje depozita u motoru. To znači da motorna ulja mnogo puta postanu crna uskoro nakon prve upotrebe. Naročito u dizel motorima, koji proizvode mnogo čađi. To ne znači da je ulje loše. Sasvim suprotno: to znači da radi svoj posao. Iako je postao crn, i dalje će raditi svoj posao do kraja intervala zamene.
Mnogi ljudi misle da ako automobil trošii ulje onda nešto nije u redu sa uljem ili nije pravo ulje za taj auto i trebalo bi da bude zamenjeno drugačijim obično uljem višeg viskoziteta kojeg verovatno neće potrošiti. Istina je, međutim, da potrošnju ulja najčešće uzrokuje motor koji je u lošem stanju. Ako je to novi auto onda su verovatno klipovi prstenovi dizajnirani tako da proizvode manje trenja (smanjuju potrošnju goriva, jer manje trenje znači manje izgubljene energije), što takođe rezultira u većim razmacima između klipova i cilindara koji takođe dovode do veća potrošnja ulja. Bez obzira na uzrok potrošnje ulja, upotrebom višeg viskoziteta ulje znači tretiranje simptoma, a ne osnovni uzrok. Takođe, možda bi značila i lošiju zaštitu motora ako koristimo ulje višeg viskoziteta i izvlačimo izvan smernica preporuke proizvođača vozila.
ACEA specifikacije su zamenile specifikacije CCMC-a 1996. i od tada je bilo mnogo izdanja. 1996, 1998, 2004, 2008, 2010, 2012 i 2016 sve su donele nove iteracije ACEA specifikacija. Jedna od najvažnijih među njima bila je izdanje iz 2004. godine, kada su klase A (benzin) i B (lagani dizel) spajane i klasa C (za ulja koja su kompatibilna sa katalizatorom). Još uvek nove iteracije ACEA specifikacija zahtevaju sve više i više od motornih ulja na svaki način. Uzimajući u obzir zaštitu od habanja, čistoću motora, ekonomičnosti goriva ili drugih svojstava, postoje velike razlike između - na primjer - dve A3 / B3 kvalitetne ulja, ako je jedan ACEA A3 / B3-04 a drugi A3 / B3-16. Mnogi proizvođači nafte imaju informacije vezane za izdanje koje su uključene u specifikacijski broj (kao u našem primeru), tako da ACEA C3-12 znači da ulje zadovoljava specifikacije ACEA C3 koje su bile na snazi ??u 2012.
Ovo je kampanja
Pravilno održavanje akumulatora i punjenje akumulatora veoma je važno za adekvatan i normalan rad automobila. Redovna briga o akumulatoru može značajno da produži njegov vek trajanja, kao i da podigne pouzdanost vozila na viši nivo.
Uzroci za pražnjenje akumulatora su brojni, baš kao i broj razloga zašto je akumulator važan deo savremenih automobila
Vreme porucivanja do 14:30
Proizvodi koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada utvrđeni su Uredbom o proizvodima koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada