Šta šteti akumulatoru?
– Korišćenje akumulatora koji je u polu ispražnjenom stanju
– Držanje akumulatora u polu ispražnjenom stanju koji je van upotrebe, ili na vozilu koje se ne koristi. Nakon određenog vremena dolazi do procesa sulfatizacije koji negativno utiče na akumulator. Reč je o stvaranju kristala unutar ćelija akumulatora koje je nemoguće vratiti iz kristalnog u tečno stanje
– Akumulator je bolje držati u hladnim nego u toplim prostorijama ukoliko se ne koristi,pre toga obavezno dopuniti akumulator na 100% napunjenosti.
– Sve vrste akumulatora zahtevaju održavanje. Na određen vremenski period neophodno je dopuniti akumulator kod servisera strujom adekvatnog intenziteta i očistiti isti spolja zbog eventualnog pojavljivanja “površinskih-parazitskih struja”. To će produžiti njegov vek i uticati na pouzdanost istog i u ekstremnim uslovima
– Redovnom proverom svih elektroinstalacija na vozilu, kao i potrošača kod auto električara, uz obaveznu proveru punjenja alternatora i ispravnosti anlasera, smanjujete rizik da usled nekog nedostatka u tom delu, akumulator bude izložen slabijoj dopuni ili pražnjenju. To može značajno uticati na radni vek akumulatora.
– Treba izbegavati brza punjenja i takozvane “boostere”. Pomenute treba koristiti samo u ekstremim slučajevima (ukoliko ste na nekom zavejanom putu i slično). Oni utiču na oštećenje akumulatorskih ćelija, te nakon jednog ili dva punjenja na taj način, akumulator gubi svoja osnovna svojstva i kapacitet mu opada.
Ovo je kampanja
Pravilno održavanje akumulatora i punjenje akumulatora veoma je važno za adekvatan i normalan rad automobila. Redovna briga o akumulatoru može značajno da produži njegov vek trajanja, kao i da podigne pouzdanost vozila na viši nivo.
Uzroci za pražnjenje akumulatora su brojni, baš kao i broj razloga zašto je akumulator važan deo savremenih automobila
Vreme porucivanja do 14:30
Proizvodi koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada utvrđeni su Uredbom o proizvodima koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada
Zapamtite, akumulatori u vozilu sadrže 2-3 litre akumulatorske kiseline, plus olovo, koje su visoko toksične. Kiselina baterije može izazvati slepilo ako prodre u područje oko očiju, a olovo može izazvati trovanje olovom ako se proguta. Međutim, ovi toksični materijali se mogu reciklirati u nove proizvode, a poznato je da se akumulatori recikliraju u sve od posuda za biljke do novih baterija. Recikliraj, isplati se! Donesi u CIAK !