CIAK-Blog post Subas || Home

ACEA C5

ACEA C5

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) predstavilo je svoje nove naftne sekvence decembra 2016. godine. Nove specifikacije je dugo očekivala industrija jer je postojalo dugi vremenski interval od 4 godina između ACEA 2012 i ACEA 2016 . Najveće promene iz poslednje serije su vezane  za  zamenu zastarelih testova, uklanjanje A1 / B1 i uvođenje kategorije C5.

 

Novi testovi

ACEA je odlučila zameniti neke zastarele testove sa novim koje su trenutno relevantnije od onih koje su ranije korištene. Jedan od novih testova je novi test visoke brzine, High Shear Rate, HTHS100 koji testira dinamički viskozitet @ 100 stepeni Celzijusa @ 106 s-1. Razlog za ovo je što je ova temperatura više relevantna u pogledu ekonomičnosti potrošnje goriva od HTHS-a merene na 150 stepeni Celzijusa. Dalje nove testove uključuju CEC L-104 (test čistoće klipa, u prisustvu biodizela), CEC L-106 (povećanje viskoznosti i čistoće klipa), CEC L-109 (test oksidacije), CEC L-112 (elastomerna kompatibilnost test) Mack T-8E (zamenjuje Mack T-11) itd.

 

Predstavljena je ACEA C5

Sa razvojem motora i motornih ulja poslednjih godina postojala je potreba za kompatibilnim specifikacijama za naknadnu obradu koja pokrivaju nova ulja 0W20 i 5W20. Ova ulja tipično imaju HTHS viskozite ispod 2,9 mPa * s, tako da su kategorije C1 - C4 neadekvatne. C5 zahteva ulje srednje SAPS-a - pošto ima iste SAPS granice kao C2 i C3 - ali HTHS viskozitet između 2.6 i 2.9 mPa * s. Ekonomičnost C5 zahteva 2% bolju potrošnju goriva od C3.

 

ACEA A1 / B1 je uklonjen

Specifikacija A1 / B1 više nije potrebna pošto nova specifikacija C5 pokriva odgovarajuća ulja niske HTHS i takođe obezbeđuje kompatibilnost sa naknadnim tretmanom. Iz tog razloga ACEA A1 / B1 specifikacija više nije deo ACEA ulja.